Už budu | Knižní recenze

Originální název: Jeg kommer snart
Autor: Selma Lonning Aaro
Překlad: Anežka Sobotková
Počet stran: 216
Nakladatelství: XYZ

Zvláštní knížka nejen o ženském orgasmu...

Julie je vdaná žena se třemi dětmi, kterou aktuálně tíží jedna věc: Nikdy nezažila orgasmus. Už od svého poprvé jej svědomitě předstírá. Nastal ale čas, kdy se to rozhodne změnit, umíní si, že za každou cenu se jí to povede a dělá proto všechno možné - od čtení desítek tematických článků, přes zamykání se v koupelně se zeleninou, přes koupi vibrátoru, až k lesbickému sexu... Mezitím nám Julie vypráví o svém životě a o všech nejen sexuálních zážitcích.

Musím přiznat, že Julie mi nebyla zrovna dvakrát sympatická a vlastně ani žádná jiná postava. Kupodivu mi to ale vůbec nevadilo, neznepříjemňovalo to četbu a zkrátka to nebylo podstatné.

Měla bych říct, že Už budu není žádný erotický román. Není to ani směšný příběh o onanující ženě... Ačkoliv se to možná nezdá, ačkoliv vás to třeba překvapí - má to hlubší myšlenku. Nemůžu tvrdit, že to není o sexu, protože je to o sexu, orgasmu a všech aktivitách s tím spjatých. Jenže, na což v erotických příbězích nenarážíme, autorka ukazuje, že to není jen to. Že asi nelze oddělit náš sexuální život od života běžného. Jdou ruku v ruce a o tom to tak nějak je - o životě, o lásce, o rodině, o lidech, o sexu a sexualitě, o ženách, o orgasmu, o očekáváních - ne rozděleně, ne rozkouskovaně, jako jeden celek, kde vše souvisí se vším.

Mám ráda knížky, které nabízejí podněty k zamyšlení. Ať už k jakýmkoli myšlenkám. Tohle je - alespoň pro mě - jedna z nich. Ukazuje totiž na sexuálním dobrodružství to nejhezčí a nejdůležitější. Totiž, že to sice není nepodstatná věc, jde o významný prvek našeho života, taky umí být krásný i komplikovaný... Ale přes to všechno je na tom to nejhezčí a nejdůležitější, že to není nejdůležitější.

Možná mám jen takové to oko, které ve všem vidí trochu víc a ze všeho si beru příliš. Nemusí vás to zaujmout a nemusí to na vás zanechat ani nejmenší stopu. Třeba to pro vás bude jen mírně veselá knížka o ženě, co se zoufale snaží udělat. V každém případě je to chytlavé, čtivé a nepříliš dlouhé a s klidným svědomím mohu dát svůj tip jakékoli dívce nebo ženě.