NikaRoovy jinde:

středa 30. prosince 2015

(Nejen) knižní shrnutí za rok 2015 a náhled do toho dalšího

Tamtadá, rok 2015 se blíží ke konci a nemohla bych si odpustit nějaké závěrečné shrnutí. Nutno podotknout, že jsem - co se knížek a psaní a blogu týče - docela zklamala svá očekávání. Teď sem koukej hodit nějakou výmluvu, jak jsi neměla čas... zatracená prokrastinace. Ale pojďme si udělat malý žebříček toho, jak to vlastně dopadlo! :)

V roce 2015 jsem přečetla mizivých 34,5 knih. (Huh, třeba to ještě zvýším na 35 a dočtu Nocte, ale o tom silně pochybuji.) Fakt se nedá říct, že bych z toho byla nadšená. A to to začalo docela dobře. Vezměme v úvahu fakt, že prvních 27 knih jsem měla přečtených už v létě... Zkrátka posledních pár měsíců to bylo s mou aktivitou ostatně v čemkoli dost slabé, ale nebudu to svádět na žádné modrooké chlapce, navzdory všem skvělým příležitostem. No co, já se polepším. Teď už na ty knížky.

Nejlepší knihy roku
Abych se přiznala, nejsem si úplně jistá, která je ta nejlepší a jediná. Ale rozhodně uvažuji nad Levandulovým pokojem, který nejspíš málokomu sedne, ale ta něžná a romantická část mé dušičky ji velmi ocenila. Nebála bych se sem zařadit ani knížku Všichni jsme z toho úplně na větvi, která se mi moc líbila, a každopádně a bezvýhradně Ostrov lhářů, to byla fakt pecka!

Nejslabší knihy roku
Naštěstí (!) se mi většina knížek, které jsem přečetla, vážně líbila. Ale jak už to bývá, najdou se takové, které byly slabší. Sem nejspíš zařadím Temnou Raven, na niž jsem kdesi četla dost trefné označení "Stmívání pro dospělé". Dále pak Všude manžel o dvou kůrkách, což bylo pro mě zklamání, Nejsem namalovaná a rozhodně První.

Nejmilejší (ne)slaďárny
Protože jsem zkrátka potřebovala předat tip na něco takového. Sem bych zařadila Eleanor a Park, Bez naděje, Danteho holku (to bylo ultra sladké, ale super), OTKU a To all the boys I've loved before i s druhým dílem.

Nejdivnější knížky
Sem bych si ještě jednou dovolila zařadit Ostrov lhářů, protože to bylo dost divné, ale zároveň absolutně úžasné. No, kategorie jako stvořená pro Otrávené štěstí, knížku, která se asi bude líbit málokomu, ale mě svým způsobem zaujala. No a jako třešničku na dortu a zároveň poslední knížku, kterou jsem za rok přečetla, tu mám Juliette Society, o které si stále nejsem jistá, jestli se mi líbila.

Knížky, které mi něco daly
Znovu Levandulový pokoj. Troufám si sem zařadit i příjemnou oddechovku Jablečný koláč naděje, Nepoučitelnou, kterou jsem si kdovíproč oblíbila a Posla - Zusak je Pán.

Knížky, které mi utkvěly v paměti
Zajisté Forty Acres, pak Myši a ano, zase a navždy Ostrov lhářů.

Nejlepší knižní série
Huh. Sérií jsem tolik nečetla, ale nakonec to asi padne na Labyrint, protože... no, je to vážně boží série! 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Takzvané "Předsevzetí" do roku 2016
Řekla jsem si, že se do toho čtení zase musím opřít. Takže si stanovím cíl a tentokrát se ho budu snažit dodržet. No, ale přece jen ne moc velký, znám se. Takže se pokusím alespoň o (nic moc) tu padesátku. 
Slavnostně přísahám, že dopíšu, co je potřeba dopsat. To je taky důvod, proč si netroufám na vyšší číslo, chtěla bych se zaměřit hlavně na psaní.
A zbavím se všech restů. (Haha... Sklapni!)
A ačkoliv nic nemohu slíbit, pokusím se o zvýšení aktivity alespoň do takové míry, jak to bylo dřív. :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

V neposlední řadě díky vám všem za přízeň, za každé hezké slovo a za každou vteřinku času, kterou jste věnovali těm mým. Přeji šťastný, láskyplný a vůbec ten nejlepší rok. 

NikaRoovy <3
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Přehled přečtených knížek:
Levandulový pokoj
Eleanor a Park
21. den
Stříbrná zátoka
Monument 14
Jablečný koláč naděje
Forty Acres
Čtyřka
Myši
Elita

Zahrada: Sféra
Chceš-li s mužem býti... musíš s ním i výti?
Všude manžel o dvou kůrkách
Nejsem namalovaná
Temná Raven
Otrávené štěstí
První hrob napravo

Spáleniště: Zkouška
Grace, kněžna monacká
Druhá stříbrná kniha snů
Všichni jsme z toho úplně na větvi
Druhý hrob nalevo
Vražedná léčba
Bez naděje
Danteho holka
To all the boys I've loved before
PS: I Still love you
Nepoučitelná
Ostrov lhářů
Zápisník jedné lásky
Posel
Líbali jsme se
První
OTKA
Juliette Society




4 komentáře :

  1. S Nepoučitelnou jsem na tom stejně. Nikdy by mě nenapadlo, že se mi bude tahle knížka tolik líbit, ale dostala mě :3

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé shrnutí :) Nejlíp na tom u mě vždycky bude Ostrov lhářů :3 Snad nebude vadit, když si vypůjčím tvoje otázky, že ne? :D Samozřejmě tě v článku uvedu..

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné shrnutí! :) Nic si z toho nedělej, já jich přečetla jen 30 :D Ale já si na tohle závodění moc nehraju, prostě čtu tak jak chci a do ničeho se nenutim. Spoustu knih, o kterých mluvíš, neznám, ale našla jsem tu pár zajímavých tipů, za ty děkuji :) Labyrint se mi taky líbil a myslím, že bych tu sérii mohla konečně dočíst :D Ostrov lhářů pro mě byl také velké překvapení. V tu dobu mě to docela posadilo na zadek. Zvláštní a zajímavá kniha.
    Hodně štěstí do nového roku i Tobě, ať Tě blogování pořád baví a naplňuje :) Těším se na Tvé další články.

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek! :)
    Eleanor a Park miluji a četla jsem do autorky i Fangirl,která byla taktéž skvělá.Doufám,že od Rowell v česku ještě něco vyjde :)
    Jsem asi nějaká vadná,ale mně se prostě Ostrov lhářů nelíbil.Možná jsem tu pointu nepochopila,takže bych si ji chtěla toto léto přečíst znovu :/
    Na První se strašně moc těším,nedávno jsem četla Elitu a jsem prostě milovník celé série :)
    Bez naděje mám na čtečce,tak snad si ji brzo přečtu.
    No a knihy Všem klukům,které jsem milovala,OTKA (viděla jsem film-dokonalost),Líbali jsem se,sérii Monument 14 a První stříbrná kniha snů-to bych si chtěla všechno pořídit (samozřejmě můj wishlist je delší :-D).
    Přeji hodně úspěchů v roce 2016 :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML