sobota 10. října 2015

Zápisník jedné lásky | Knižní recenze

Název: Zápisník jedné lásky
Originální název: The Notebook
Autor: Nicholas Sparks
Překlad: Věnceslava Lexová
Počet stran: 160
Nakladatelství: ikar

Noah a Allie spolu jednoho léta zažili svou společnou první lásku. Jejich cesty se rozběhly různými směry, ale ani jeden z nich nikdy nepustil toho druhého srdce. V roce 1946, po čtrnácti letech, se ale ti dva znovu shledávají a i po letech si během pár hodin uvědomí, že k sobě stále cítí něco velkého. S láskou to ale nebývá jednoduché...

Allie se totiž vypravila za Noahem, aby ho viděla naposledy - je zasnoubená s dobrým mužem, který jí ovšem nedokáže dát takovou lásku a porozumění, jaké by potřebovala. Dokáže ale svého snoubence opustit pro první velkou lásku?


Zápisník jedné lásky je snad jedna z nejznámějších romantických knih současné literatury a říkala jsem si, že bych konečně mohla mít s panem Sparksem tu čest - rozhodla jsem se tedy začít právě s tímhle kouskem. Zklamala, nezklamala?

Překvapila. V lecčem to bylo úplně něco jiného, než jsem očekávala. Ale o zklamání bych asi mluvit nemohla. Pokud se na knížku chystáte, pak je třeba si uvědomit, že v ní o děj zase tolik nejde. Je kraťoučká - 160 stran je opravdu málo - a vzhledem k tomu, že kniha popisuje dlouhé desítky let, nelze nějaký velký děj ani očekávat.

Jde především o myšlenky, pocity a lásku. Takovou tu, pro kterou se snažíme žít, za naivitu, když v ní věříme nahlas. Tu, pro kterou pláčeme. Ano, přiznávám, že jsem po dlouhé době narazila na knížku, u které jsem brečela jak mimino.

Nepočítám s tím, že vás Zápisník jedné lásky zaujme, pokud dáváte přednost akci a nabitým zápletkám, ale pokud v sobě máte kus romantické duše, pak vám knížku můžu doporučit. Byla to má první zkušenost s autorem a byla to skvělá zkušenost. Sparks ve mně dovedl probudit emoce a myšlenky a už teď s jistotou vím, že si chci přečíst i jeho další knihy.

85%
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji eshopu Dobré knihy.
Knížku si můžete zakoupit zde na stránkách Dobrých knih.




2 komentáře :

  1. Túto knihu som síce nečítala, pretože na Sparksa až tak nie som, ale sfilmovanú verziu mám v obľube :) Veľmi podarená recenzia!

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze! Já bych si od Sparkse chtěla konečně taky něco přečíst a možná, že začnu právě Zápisníkem jedné lásky, poněvadž si mě na něj hodně nalákala :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML