sobota 24. října 2015

Posel | Knižní recenze

Název: Posel
Originální název: The Messenger
Autor: Markus Zusak
Překlad: Lucie Simerová
Počet stran: 352
Nakladatelství: Argo

Zusaka pravděpodobně znáte jako autora mimořádné Zlodějky knih, já jsem si ale pro své poprvé s autorem vybrala méně známou knížku - Posla.

Hlavní hrdina, Ed, je devatenáctiletý kluk, který pracuje jako taxikář, žije se svým smradlavým psem, večery tráví hraním karet s přáteli a je beznadějně zamilovaný do své kamarádky Audrey. Neví co se životem a jeho existence působí takřka zbytečně. Jednoho dne mu ale začnou chodit domů hrací karty - esa - s poselstvími. Ed má za úkol zasáhnout do života několika lidí a měnit jejich životy.

První, co mě na knížce upoutalo, byl námět. Přidejme k tomu fakt, že Zusaka všichni milujete kvůli Zlodějce knih a... Narazili jsme na sebe na v květnu na Světu knihy a už jsme se nemohli rozloučit. Přesto to byl trochu risk, nebyla jsem si jistá, jestli by se mi to nakonec mohlo líbit.

Ale líbilo. Od první věty až do konce.

Posel má totiž jeden obrovský klad, totiž je to čtivé a jakmile je to čtivé, mohla by to být klidně šílená blbost a stejně by se mi to líbilo. Jenže Posel není jen čtivý - je vtipný, trefný a hodně chytrý. Skočila jsem na autorův humor jak rybička a měl mě na háku.

Nemluvě o tolika myšlenkách k zamyšlení, které Zusak nabízí. Posel je plný takových těch vět, nad kterými se občas stojí za to pozastavit a prostě přemýšlet. A nakonec je tu celá myšlenka knížky, kterou možná každý pobere jinak, i všechny drobnosti v každém poselství, schované a čekající, jestli si jich někdo všimne a bude je vnímat.

Postava Eda je skutečná a rozhodně nezapomenutelná, stejně jako mnozí další hrdinové této knížky. Ukazují se víc jako lidé než jako postavy, což dává celému textu kouzlo a moc nad čtenářem, zkrátka to všechno ještě nějakou dobu nepustíte z hlavy.

Sečtu-li to, je to výborná knížka, s nenápadnou neokoukaností. Ať už jde o námět, postavy, styl vyprávění, myšlenku. Některé pasáže možná byly nudnější, ke v třetí čtvrtině mě to bralo trochu méně, nicméně jako celek si to zaslouží velký palec nahoru. Zusak naprosto překonal má očekávání a příjemně mě překvapil, do jeho psaní jsem se zamilovala během pár okamžiků a už si dělám plány na Zlodějku.

95%




3 komentáře :

  1. Námět se mi také líbí. Snad se k ní taky dopracuju. Zatím jsem si koupila (ale necetla) Zlodejku knih;)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem právě jako první četla Zlodějku knih, která mě uchvátila a určitě si ji ještě tento rok přečtu. Posla jsem nečetla, ale určitě si musím tuto báječnou knihu přečíst. :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
  3. Na Posla se moc těším. Zlodějku knih jsem četla a líbila se mi (chystám se jí někdy přečíst znova), tak doufám, že Posel nezklame. Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML