Vražedná léčba | Knižní recenze

Název: Labyrint 3 - Vražedná léčba
Originální název: The Death Cure
Autor: James Dashner
Překlad: Petr Kotrle
Počet stran: 312
Nakladatelství: YOLI

Thomas a jeho přátelé unikli z Labyrintu, přešli Spáleniště, ale teď je čeká něco mnohem horšího. Thomas, Minho, Newt, Brenda a Jorge utíkají  ze spárů ZLOSINU a vydávají se do města Denveru. Musí čelit něčemu hrozivějšímu, než je ZLOSIN, a to realitě, světu sužovanému erupcí, virem, který postihl celý svět. ZLOSIN je jen krůček od nalezení léku a jediné, co jim chybí, je Thomas, který však nevěří jedinému jejich slovu. Ve zkaženém světě čelí Thomas a jeho blízcí jedním nebezpečím za druhým. Cesta je zavede tam, kam nikdo nečekal, tam, kde vše začalo - zpátky do Labyrintu...

Už od dočtení Spáleniště jsem se neskutečně těšila na pokračování a odpočítávala dny do vydání závěrečného dílu trilogie. Najednou byl u mě doma a já se do knihy ponořila s mnoha očekáváními a trochu i strachem, jak to všechno dopadne.

Musím přiznat, že uprostřed mě kniha místy nudila, což se mi u předchozích dílů nikdy nestalo. Byla jsem kdesi ve druhé třetině a cítila jsem se zklamaná, neboť jsem od knížky čekala opravdu hodně. Thomas mě navíc hrozně iritoval a měla jsem chutě ho něčím prštit. Lhala bych však, kdybych tvrdila, že se kniha nakonec těm předchozím nevyrovnala, protože brzy do nabralo zcela jiné obrátky a poslední třetina byla zkrátka PECKA.

Dashner mě znovu pohltil a ukázal mi, proč mám jeho tvorbu tak ráda. Čím víc jsem se blížila ke konci, tím víc se mi oči kulily a já nechtěla věřit, že v tak málo stránkách, které zbývaly, se dá vyřešit tolik nevyřešeného. A po přečtení jsem zírala na knihu s otevřenou pusou, protože - můj bože! Co je to za konec?!

Když to shrnu, považuji Vražednou léčbu za senzační závěr výborné série. Pokud se vám líbily předchozí díly, pak si tento v žádném případě nemůžete nechat ujít. A pokud vás místy příběh nebude bavit, nevzdávejte to, neboť závěr stojí za to. Pro ty z vás, kteří sérii ještě nečetli - pusťte se do ní. Je to jedna z nejlepších a nejoriginálnějších dystopií, které znám. Už teď se těšim na další jízdu s Jamesem Dashnerem.

80%

Za zprostředkování recenzního výtisku děkuji Databázi knih.