pondělí 24. srpna 2015

To all the boys I've loved before | Knižní recenze

Název: To all the boys I've loved before
Autor: Jenny Han
Počet stran: 368
Nakladatelství: Scholastic Press
Lara Jean žije s tátou a dvěma sestrami. Její maminka umřela už před lety, ale zanechala jí krabici na klobouky, kam Lara Jean schovává dopisy všem klukům, do kterých vždy byla zamilovaná. Dopisy dá do obálky, napíše adresu, ale nechá je navždy uložené v krabici. Alespoň si to myslí. Jednoho dne se Lara Jean probudí a zjistí, že někdo všechny ty dopisy rozeslal...

Jeden z těch kluků je navíc Josh, který býval přítel její starší sestry Margot, dokud se s ním nedávno nerozešla a neodjela studovat do Skotska. Jenže Lara Jean je do něj ještě stále zamilovaná... Aby si před ním zachovala tvář a dala mu najevo, že k němu nic necítí, udělá dohodu s Peterem Kavinskym, který taky dostal dopis, a předstírají, že spolu chodí. Asi ani nemusím říkat, do jak velkých zmatků se Lara Jean zaplete...

Asi zmíním, že jde o úplně první knihu, kterou jsem kdy celou přečetla v angličtině. Dost jsem se toho bála, ale knížku jsem přečetla během tří dnů. Tudíž přestože to byla má první anglická kniha a našlo se několik odstavců a spousta slovíček, které jsem tak úplně nepobrala, příběh jako celek jsem pochopila a navíc mě ohromně bavil.

“If love is like a possession, maybe my letter are like my exorcisms.” 

Ze začátku to bylo náročné, číst v cizím jazyce, ale jakmile jsem se do děje ponořila, bylo mi úplně jedno, jestli je to česky nebo anglicky nebo pro mě za mě japonsky (tak určitě), zkrátka jsem to nevnímala. Jediné, co jsem vnímala byl ten boží, milý a romantický příběh, který nám Jenny Han předložila.

Lara Jean je moc sympatická hlavní hrdinka, což dovedu vždy ocenit. A všechny ostatní postavy byly své a skvělé a zamilovala jsem se do nich. (I když Margot mě někdy trochu štvala a Genevieve je samozřejmě výjimka jak trám.) Oblíbila jsem si i Lařinu mladší sestřičku Kitty, Joshe, jejich suprového a ňuňatého tatínka a asi bych byla padlá na hlavu, kdybych nezbožňovala Petera, i když je to svým způsobem prostě jen kluk. (Asi holt zbožňuju prostě-jen-kluky.)

“Peter. Peter Kavinsky.” Even saying his name is a remembered pleasure, something to savor, like a piece of chocolate dissolving on my tongue.” 

Je to originální, bez zbytečných klišé, romantické, milé, trochu trhlé a ani na vteřinku mě to nepřestalo bavit. Mohla jsem v knížce strávit hodiny a nezačala jsem se nudit. A angličtina tu navíc vůbec není složitá, takže pro mě ideální čtení na léto.

Pokud také začínáte číst v angličtině, mohu vám knížku vřele doporučit, není náročná a určitě se vám bude líbit. A pokud jste na tom s angličtinou bledě, pak si nenechte ujít české vydání od nakladatelství CooBoo - knížka vyšla mi u nás pod názvem Všem klukům, které jsem milovala. Rozhodně to stojí za přečtení - už jsem hlavou vzhůru v druhém dílu a nemůžu se Jenny Han nabažit!

90%





2 komentáře :

  1. Já jsem si tuhle kniha koupila v češtině, ale troufám si říct, že v nejbližší době se na ni chystám. :) Jen nevím, kdy ta nejbližší doba nastane... nejdřív jsou na řadě jiné knížky... já jako první knihu v angličtině četla Elitu, druhou byla První, což byly snadné, nenárnočné knihy a i v tom originálu se dobře četly. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já si teda na druhý díl musím počkat až bude v češtině, už se na něj klepu :D S recenzí můžu jenom souhlasit! :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML