neděle 30. srpna 2015

Nepoučitelná | Knižní recenze

Název: Nepoučitelná
Originální název: Unteachable
Autor: Leah Raeder
Překlad: Petra Jelínková
Počet stran: 312
Nakladatelství: BETA
Maise vyrůstala bez otce, s matkou feťačkou a v životě si tak prošla mnoha těžkými chvílemi. Připadá si tak mnohem vyzrálejší, než její vrstevníci. O kluky se nezajímá, dává přednost starším mužům. Když se na pouti seznámila s mužem jménem Evan, očekávala jen jednorázový sex a navždy sbohem. Při návratu do školy ji ovšem čeká šok - Evan je její nový učitel na filmové vědy. Je to špatné, je to zvrácené, ale oba je to k sobě táhne a začíná tak jedna zakázaná láska mezi učitelem a studentkou...
Myslela jsem si, že vím, do čeho jdu, když jsem knížku poprvé otevřela. Očekávala jsem zkrátka romanci o zakázané lásce, možná příjemný průměr, něco, co by se jednoduše četlo a třeba zalíbilo. Není tedy divu, že jsem byla hodně, hodně překvapena.

Což o to, příjemné čtení to bylo. Byla to romance o zakázané lásce. Četlo se to dobře a rozhodně se zalíbilo. Až na to, že to bylo ještě mnohem víc.

Autorčin styl psaní je úžasný. Nějak se jí podařilo zkombinovat kapku vulgarity a krásou a poetičností tak, že to k sobě dokonale sedělo. Žasla jsem, co dovede vytvořit ze slov, jak si s nimi dovede hrát a spojovat je, jako kdyby se pod jejími prsty měnila a už to nebyla jen slova, nýbrž pocity a okamžiky složené z písmen. Na to má ovšem vliv i překlad, takže ten můžu určitě prohlásit za vydařený.

Nabízí nám toho tolik k dumání. Tolik myšlenek o životě, lidech a lásce, dobrém a špatném a něčím mezi tím. O tom, že náš život není i je jako film a že život vlastně nakonec není jen o špíně a přežívání. Občas jsem musela zvednout oči a pár minut se jen dívat do dálky a na lidi na ulici, abych mohla napsanou myšlenku tiše zkoumat až do jejího jádra.

Byla jsem překvapena a šokována, někdy jsem se smála a někdy mě to vedlo k slzám, svíralo mi to srdce a dávalo možnost dýchat. A ovlivnila mě. Neboť nebýt jí a jejích myšlenek, které mi nasadila do hlavy, bych nedospěla k rozhodnutí, které možná může spoustu věcí změnit.

Doufala jsem, že se mi kniha zalíbí. Místo toho mě zasáhla. Přímo na srdci, silně a zoufale. Nevím čím, možná to v tom nějak najdete sami. Jak sama autorka říká, ta kniha je plná světla, ale zrodila se z velmi temných míst. A hledání světla na temných místech nás asi vždycky nějak zasáhne.

100%






3 komentáře :

  1. Super recenze, kniha mě lákala a po Tvé recenzi ještě víc :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Už jsem knihu četla a taky jsem z ní naprosto nadšená! Líbila se mi moc! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Učitel a studentka - téma zpracováno na miliony způsobů. No, tohle ale vypadá opravdu zajímavě, obzvláště co se týče autorčina stylu psaní, přesně takové vyjadřování se mi líbí. Že bych dala knize šanci?
    Jinak moc pěkná recenze - stručná, ale přesto si probrala všechno důležité. Takovéhle by měly být všechny recenze! :)

    http://deathless-ginger-wight.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML