NikaRoovy jinde:

neděle 5. července 2015

HOLANDSKO 2015 - část první

Někteří z vás možná ví, že jsem na přelomu června a července zavítala do Holandska a opravdu hodně se tam těšila. Přináším tedy první článek - jak se mi tam líbilo, mé postřehy a zkušenosti aneb Holandsko jako takové.




Inu, jeli jsme se školou na výměnný pobyt, čehož jsem se dost děsila. Představa bydlet v nějaké cizí rodině mi přiváděla nervozitu. Přečkala jsem těch příšerných a strašných šestnáct hodin v autobuse, dosud mě překvapuje, že jsem to přežila, plus další cestování vlakem a spousta zmatků... Do Driebergenu, kde má rodina bydlela, jsem se tak dostala asi ve čtyři odpoledne.

Můj match se jmenoval Tijmen, narozdíl od většiny mých spolužáků jsem si s ním dříve vůbec nepsala, takže jsem nevěděla. Byl to vcelku milý chlapec, ačkoliv jsme si moc nepokecali. Holanďané totiž skvěle ovládají angličtinu a já... nikdy nevěřte známkám. Co na tom, že máte jedničku z angličtiny, čtete knížky v angličtině, koukáte na filmy bez titulek... jakmile přijde na domluvu s cizinci, je to fakt katastrofa. Přidám k tomu své psychické problémy s komunikací a byla jsem mimo. Potřebovala bych tam strávit měsíc, abych vjela do kolejí.

Tijmenův dům.

Tijmenova rodina měla obrovský barák. A když říkám obrovský, myslím fakt obrovský. Všechno tam bylo tak krásné, zahrada obří, bazén stejně tak, koupelna ráj... no a přiznejme si, kdy si člověk zajezdí do školy Porschem? Na druhou stranu Tijmenovi je patnáct, má dva bratry - čtrnáct a osmnáct - a my čtyři jsme měli společnou koupelnu. Sdílet koupelnu s třemi chlapci bylo obzvlášť zajímavé, zvlášť když si Tijův starší brácha rád zpívá při čištění zubů.

A k samotnému Holandsku? Kola. Kola úplně všude. Každý, úplně každý má kolo, pokud někdo nemá kolo, tak má dvě kola. Z počátku mi to přišlo hrozně hezké, ale ve velkých městech mě to později začalo otravovat. Navíc jsou všechna ta kola divná. Tijmen se na mě díval, jak jedu a musel si o mě myslet, že jsem na tom nikdy nejela, ale oni mají ty kola prostě divná a tečka. Taky podotýkám, že ta holandská děcka, co se týče alkoholu, nepijí nic jiného než pivo. Nikdy. A ta jejich pětiprocentní věc fakt nechutná nijak extra - co čekat od lidí, kteří poslouchají house, že?

Pohoda na zahradě. :)


Inu ten první večer jsme šli na palačinky a wow - ty byly výborné. A taky pěkně drahé, ale platili je holanďané, takže jsem se kvůli tomu nijak netrápila. Celé úterý jsme pak strávili hereckým Shakespeare workshopem, což byla někdy docela zábava, někdy strašná nuda, nicméně podle mě ztráta času, v Holandsku je toho tolik k vidění a my strávíme den děláním ze sebe blbce... Ale co už.

Další den jsme totiž zavítali do Amsterdamu a to byla paráda!
Nenechte si ujít další článek - plný fotek z tohoto božího, úžasného města. Už brzy.



Ňam.

Mé krásné červené kolo. :D 

Selfie se psem. :D

To se to jezdí, když žádné kopce v dohlednu.

Shakespeare se poddá.

Projížďka městečkem

Stále na projížďce - ano, kdesi dole ve tmě jsme já. :D





13 komentářů :

  1. Jů, tenhle výlet ti strašně moc závidím:3 Hned bych jela taky!:D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak hezký dům :) Už se těším na další článek. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
  3. Tak do Amsterdamu nebo celkově Holandska se chci taky někdy podívat. :) Jinak super fotky. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad tam někdy zavítáš. :)
      Díkuji. :)

      Vymazat
  4. Holandsko! :) Ráda bych ho také navštívila. Na článek o Amsterdamu se ohromně těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už na něm pracuji. :)
      Snad se ti někdy podaří tuto zemi navštívit, je krásná! :)

      Vymazat
  5. Jéé, také bych si tam zajela, ovšem v rámci eurovíkendu:). Jejich dům je nádherný! O těch kolech jsem slyšela, nic pro mě:D. Ale víš jak, každá zkušenost dobrá:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zajeď, stojí to za to. :)
      To áno. :D

      Vymazat
  6. Ahh ty kola jsou boží! Hned bych se na takovém projela :D Samozřejmě mám na mysli to červené :D a těším se na fotky z Amsterdamu :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou pěkná, ale jezdí se na nich fakt těžce. :D :)

      Vymazat
  7. Páni, vážně mě mrzí, že jsem nikdy neměla možnost jet na nějaký studijní pobyt do zahraničí (natož v Česku), ale tak třeba se v budoucnu něco zadaří v rámci studia vysoké školy... uvidíme. :-) Holandsko je vážně moc pěkná země, no, a ty kola... odvykla jsem si na klasickém (v překladu, že jsem na něm jela naposledy nevím kdy...) a domnívám se, že projet se na takovém, by pro mě bylo obzvlášť náročné...

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML