úterý 23. června 2015

Grace, kněžna monacká | Knižní recenze

Název: Grace, kněžna monacká
Originální název: Grace of Monaco
Autor: Jeffrey Robinson
Počet stran: 344
Nakladatelství: Metafora
Grace, kněžna monacká je životopis monacké kněžny Grace Kellyové, která zemřela před lety při tragické nehodě a není divu, že tato událost mnoho lidí zasáhla. Kniha nepopisuje jen Gracin život, ale také o zbytku knížecí rodiny a dokonce i o Monaku samotném. Tedy všechno, co ke Grace patří, co ji tvořilo a co tvořila ona sama.


V průběhu knihy se dozvídáme o její herecké kariéře, o jejím seznámení, zamilování a následném zasnoubení s monackým knížetem Rainierem, o vládě Monaku a jejich rodině. Vše se ukazuje z různých úhlů mnoha lidí, kteří měli ke Grace blízko, autor skáče v čase a zachycuje všechny důležité okamžiky jejího života a života její rodiny. Společně s Grace procházíme cestu americké herečky, která se musela změnit, nabrat sílu a stát se kněžnou. Co by ale žena neudělala pro lásku?

Musím se přiznat, že jsem o Grace Kellyové dříve moc nevěděla. Vždy jsem milovala filmy, ve kterých hrála, ale nikdy jsem se o ni blíž nezajímala a vzhledem k mé generaci mě tedy tehdejší velké haló okolo Grace a Rainiera zcela minulo. Nicméně po přečtení této knížky jsem litovala, že jsem se o tuto ženu nezajímala už dříve.

Grace mě zaujala jako málokdo. Její život, její síla, vytrvalost, dobrota v srdci a přesto vlastní osobitost mě inspirovala a já její filmy začala sledovat s ještě větší radostí. Dokonce jsem o Grace napsala slohovou práci na téma Osoba, se kterou bych se chtěla setkat, ačkoliv nyní se s touto ženou lze setkávat bohužel pouze prostřednictvím snímků, ve kterých zůstává krásná, mladá, svá a úžasná.

Nedalo by se říct, že je knížka napsána extra čtivě, upřímně jsem k autorově stylu příliš nepřilehla, místy byly zmatená, některé pasáže byly zdlouhavé nebo nudné, ačkoliv některé mě zase úplně upoutaly. Ovšem Grace Kellyovou knížka ukazuje v úžasném směru a pod tím pravým světlem. Neukazuje nám totiž Grace jen jako vynikající herečku, modelku a kněžnu k pohledání, ale především jako ženu, která má chyby, ale i velké srdce, dovede milovat a přemýšlet. Nikdy jsem nebyla fanynkou životopisů, ale po přečtení knížky jsem ráda, že jsou, přinejmenším, že tento je, protože pak můžeme skrze řádky poznat lidi, které bychom jinak nikdy poznat nemohli a možná v nich najít nové platonické přátelství, inspiraci a směr.

65%




2 komentáře :

  1. Zatím jsem moc životopisů nepřečetla, většinou se o ně vůbec nezajímám. Vypadá to, že to byla opravdu zajímavá osoba, ovšem pro mě asi životopisy moc nejsou :D
    Tak uvidíme, zda i já někdy zkusím nějaký životopis :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já se přiznám, že jsem knihu přečetla tak zpola, protože jsem nestíhala napsat recenzi, ale ano, byly tam pasáže, které byly zajímavé. Ovšem i ty, které jsem nečetla zrovna ráda... kupříkladu mi tam o samotné Grace Kellyové připadalo napsaných hrozně málo věcí a já jsem se o ní něco málo chtěla dozvědět, přestože jsem - pokud vím - žádný film, v němž hrála, neviděla. Ano, mrzí mě to a někdy to jistě napravím. :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML