NikaRoovy jinde:

neděle 10. května 2015

Proč se holky pletou do fotbalu?

Tento článek píšu ze zlosti, vzteku a nespokojenosti. A jak jinak se dostat z naštvaného stavu, než si pořádně postěžovat svým čtenářům? Rovněž samozřejmě očekávám váš názor, upřímně doufám, že se většina z vás se mnou shodne... Tentokrát je středobodem mé naštvanosti můj táta.



Dnes byl dobrý den. Každý měl dneska dobrou náladu. Byli jsme s tátou doma sami, když přišla domů máma se sestrou.

Moje sestra se jmenuje Terka, je jí osm a je to ten druh dítěte, které se pořád směje, všem pomáhá, je neuvěřitelně otravná, sportovně založená a má mnoho kamarádů mezi klukama. Dnes přišla výjimečně usměvavá a plná nadšení, že tátovi udělá radost. Můj táta odjakživa zbožňoval fotbal, byl talent ve všech sportech, což jsem po něm rozhodně nezdědila, ale sestra ano. S velkým úsměvem a očekáváním tátovy radosti oznámila, že bude hrát fotbal.

No místo očekávané radosti, nebo alespoň předstírané, přišlo spoustu řečí.


  • Holky fotbal nehrajou.
  • Vždyť je holka, to bude mezi klukama nejslabší.
  • Měla by chodit na holčičí kroužky, když je holka.
  • Kluci budou mít ostudu, že mají v týmu holku.
  • Proč se holky pletou to fotbalu?
  • Nebude jí to bavit - je to holka.
  • a tak dále a dále a dále

Co si budeme povídat, Terka se schovala v kuchyni a brečela. Já seděla na posteli a klidnila v sobě všechny smysly, abych se do toho nevložila a nezapůsobila jako hrdá feministka, která ve mě dřímá.

Zaprvé - co je to kurva za kecy? *
Zadruhé - takhle zkazit radost malé holce?

* omluvte ten výraz




13 komentářů :

  1. Chápu, že to hold kluci vidí jinak a fotbal je v jejich očí čistě chlapská věc a nic pro holky. I tak si myslím, že pokud to tvojí sestru bude bavit, tak proč ne? Fotbal není to samé jako jezdit na motorce nebo hrát hokej, tudíž nevidím důvod, proč by to měl být jen sport pro kluky. Máme ve třídě holčinu, která hraje fotbal a je jedna z nejlepších v týmu:))

    OdpovědětVymazat
  2. Bože, vítejme v 21. století. Tohle opravdu nesnáším. Proč by sakra holka nemohla hrát fotbal, když ji to baví a jde jí to? Doufám, že se z toho tvoje sestřička oklepe a hlavně se od toho nenechá odradit ;) Pokud to opravdu chce, tak hurá do toho. Snad i váš táta změní názor a podpoří ji.

    OdpovědětVymazat
  3. Tvůj článek mi připomněl Super náhradníka. :D Úplně s tebou nesouhlasím. No, nevím, jestli by byla holka v týmu nejslabší, ale všeobecně - kluci jsou na sport líp stavění. Pokud tvé sestře nadšení z fotbalu vydrží, tak je celkem jedno, co rodiče.

    OdpovědětVymazat
  4. nechápu proč holky nemůžou hrát fotbal. Já ho dřív hrála s klukama taky, dokonce mi daly i kopačky.. :-)

    http://wormake.blogspot.cz/2015/05/maminko-ja-se-vcelicek-nebojim.html

    OdpovědětVymazat
  5. Zastávám názor, že by každý měl mít alespoň možnost dělat to, co ho baví a činí ho šťastným. A především rodiče by měli být (zvláště pokud jde o dítě přibližně věku tvé ségry) oporou. A pokud to nevyjde, tak těmi, kdo utěší. Měli by své dítě posunout, ne ho odradit tím, že "na to nemá" - jeden z častých případů... Znám pár holek, co hrajou fotbal nebo dokonce i hokej. Znám dívčinu, která hraje hokej v chlapeckém, dorosteneckém mančaftu. A od zakřiknuté holky, kterou jen bavil hokej se stala jedna ze tří nejlepších hráčů týmu!
    Terce posílám přání... PŘEJU TI, aby ses nenechala odradit. Jdi za svým a co se Tvých zájmů týče - jeď si podle sebe a ne podle toho, co chtějí jiní. Nebuď kopií či klonem, ale sama sebou!
    A Niki... PŘEJU TI, abys zastávala svoje názory tak "seriozně" a s určitou grácií, jako v tomto článku :)
    (s)mějte se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A promiň - samozřejmě Niko, ne Niki. Ujel mi prst o klávesu dál ;)

      Vymazat
  6. Stretla som sa s takými rečami. A chápem tvoju sestru, že sa rozplakala a mrzelo ju to. Ja som začala hrávať s chalanmi futbal pred dvoma rokmi (nie profesionálne) a tiež som od nich počúvala, že som predsa dievča a bla, bla, bla. Časom však pochopili, že ma to baví a že som dokonca niekedy lepšia ako niektorý. Odvtedy po mne chcú aby som s nimi hrávala futbal a obdivujú ma, že som to nevzdala a pokračovala v tom. Týmto chcem povedať, že ak tvoju sestru zaujíma futbal, nech sa mu určite venuje, aj keď niektorý budú protestovať. Nech si ide za svojím snom. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já nevidím nic špatného na tom, aby holka hrála fotbal.. :)
    Jako malá jsem s klukama taky hrála hokej :D nebo se o to teda aspon snažila, pač to bylo v době, kdy jsem se teprve učila bruslit :D
    PS: U mě na blogu právě probíhá GIVEAWAY, budu moc ráda, když se zapojíš!:)
    http://www.lovies47.cz/2015/04/giveaway-03.html

    OdpovědětVymazat
  8. Jo, tohle znám. Taky naši byli super sportovci a já jsem totálně anti-talent, na rozdíl od ségry. No, ale fušuju se do hokeje. Což taky všem - nejen rodině, ale i okolí, přátelům - dělá problém.
    Jako why? Tvůj článek to dosti vystihuje, protože nikde není jasně dáno, že holky nehrají takovýhle druh sportu. To je jako říct, že kluci nemůžou vařit, protože to patří k holčičím věcem. Prostě blbost.

    OdpovědětVymazat
  9. Řekla bych, že k tomuhle tématu mám dost blízko. Hrála jsem několik let hokej; jediná holka v klučičím týmu, ještě ke všemu nejmladší. Těmhle řečem jsem čelila taky, teda chlapi si mě v týmu hýčkali, ale spíš z okolí, převážně od lidí, kteří zřídkakdy viděli hokej na vlastní oči a rozeznat hokejku od puku by jim asi dělalo trochu problém... Mrzí mě, že jsou u nás ty hodnoty nastavené takhle, třeba v Kanadě je ženský hokejový tým braný jako naprostá samozřejmost, totéž jako ženský fotbalový tým ve Španělsku nebo Brazílii. Upřímně se mi teda holčičí hokejové / fotbalové týmy nelíbí, proto jsem byla mezi klukama, i když jsem tu možnost hrát mezi holky měla, nechtěla jsem. Ale nemělo by to být utlačováno nebo by vůči tomu neměly vznikat předsudky, přesně jako jsi ty zmínila ve článku...

    Ježkovy voči | Dede

    OdpovědětVymazat
  10. Vzájomný follow ? :) simik3.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  11. Myslím, že by ses měla za svou sestru postavit. Nemyslím jako, že je dobře si rozhádat rodiče. To vůbec! Ale ber to tak, že třeba i ty budeš chtít někdy něco, co bude tvůj táta pokládat za mužskou záležitost. Nebo budeš mít dceru, která něco... a dědeček bude mít řeči. Každopádně sestřičku to baví a když má někdo něco rád, tak by měl dostat šanci to dělat. Ta šance, že bude dobrá, tu je vždycky, když bude pořádně trénovat. Ostatně ženský fotbal je obecně na vzestupu, tak když bude mít štěstí, talent a vydrží ji odhodlání, třeba se dostane i do ligy. Ale i kdyby ne. Pohyb je zdraví a někdo je na jogging, někdo na týmové sporty, každý máme něco. V jednom seriálu je scéna, kde se jedna holčička chce vzdát baseballu, protože říká, že je pro kluky. Přijde za ní starší žena a ptá se: Jsi dívka? Je to tvoje rukavice? Tak je baseball holčičí věc. Prostě a jednoduše. Nevím, jaký je tvůj táta, ale podle mě neuškodí, když mu někdo v tomhle rozšíří obzory. Hodně štěstí tobě i ségře a pevné nervy s rodiči. Někdy je to holt potřeba. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Můj první pokus o hraní fotbalu dopadl s vyhozeným kolenem a s měsícem indispozice, od té doby se mi koleno vyhazuje poměrně často O:) Ale co se týká fotbalu jako takového, jsem velký fanoušek, přišla jsem té hře na chuť díky přítelovi, a dopadlo to tak, že teď v září si jedeme splnit sen a uvidíme náš ideální tým všech ideálů hrát, na svém mateřském stadionu v Milaně. Je jedno, co máš mezi nohama, prostě, když to někoho baví a chce tomu věnovat čas, úsilí, nervy, proč ne...

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML