středa 20. května 2015

Nejsem namalovaná | Knižní recenze

Název: Nejsem namalovaná!
Autor: Alice Kopřivová
Počet stran: 240
Nakladatelství: Jota

Hlavní hrdinka knihy je obyčejná žena, která se ve svém životě dostala do fáze, kdy si uvědomuje, jak je život krátký a snaží se z něj stále těžit co nejvíc, procházet jím s humorem. Vypráví příběhy ze svého života, vypráví o maličkostech i velkých zážitcích, zaplavuje nás nohými trapnými a humornými událostmi, nad kterými úsměv zkrátka neudržíme...

Jde o druhou knihu české autorky, a první, která se dostává do rukou čtenářům širokého okolí. Nelze si neuvědomit, že autorka vpisuje do řádků vlastní život. Dovede se nechat inspirovat natolik, aby všechno zajímavě zapsala do knihy a odhalila ji čtenářům.

Na knížce je vidět, že Alice není žádná velká spisovatelka, že se psaním nepokouší dobýt svět. Jelikož se psaní sama věnuji, vím moc dobře, čeho se snaží: vypsat se. Vypsat se ze všední reality, protože psaní dovede člověka utvářet natolik, jak by si někteří jen stěží dovedli představit. A pokud může svým psaním nabídnout příjemnou chvilku čtenářům - proč ne? Více než jako spisovatelka se Alice ukazuje jako žena, kterou z jejich řádků zkrátka budete mít rádi.

To všechno se vztahuje i ke stylu psaní. Nečekejte žádný velký příběh, žádný velký zvrat, chvíle napětí, kdy budete tajit dech, žádnou ochromující zápletku. Jde jen o zápisky z života někoho, kdo je třeba jako vy, kdo se s vámi podělí o své trapasy i hezké chvilky.

Pravděpodobně ve vás kniha nic nezanechá, nijak vás nezasáhne a nezařadíte ji na žebříček těch nejlepších, co jste četli. Ale u této knihy si odpočinete více než u mnoha jiných, dojde vám, že nejste jediní, kdo se dostává do naprosto nemožných situací. Číst Nejsem namalovaná! je jako povídání s kamarádkou, která vás vždycky dovede rozesmát historkami, které by mohly být až k pláči. Zpříjemní vám den a možná i nadhodí úsměv na tvář. Zkrátka ukazuje, že každý den je plný maličkostí, které za ten úsměv přece jen stojí, když si z nich nebudeme dělat těžkou hlavu.

50%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihcentrum.cz.