Forty Acres | Knižní recenze

Originální název: Forty Acres
Autor: Dwayne Alexander Smith
Překlad: Tomáš Bíla
Počet stran: 384
Nakladatelství: BETA

Zdá se vám, že černoši jsou již smíření se svou minulostí v otroctví bělochů? Pak jste ještě nezavítali do Forty Acres, kde černí muži zotročují ty bílé!

Hlavní hrdina románu, černoch, právník Martin Grey, právě dosáhl největšího úspěchu ve své kariéře, kdy vyhrál případ o rasové diskriminaci jedné velké korporace. Jeho soupeř, Damon Darrell, jeden z nejlepších právníků na světě, ale uznává, že je dobrý a z těchto dvou se brzy stávají přátelé. Společně s dalšími muži bere Martina za záminkou raftování kamsi na odlehlé sídlo, které se nazývá Forty Acres. Grey brzy zjišťuje, že nejde o nějaké odpočinkové sídlo pro černé muže, ale že se tu děje něco mnohem horšího, zvrhlejšího a děsivějšího. A Martin je jediný, kdo to může zastavit - pokud z Forty Acres vyvázne živý...

Zdařilá obálka a vskutku originální námět mě k této knize na první pohled připoutal. Až když jsem se knihu rozhodla přečíst, začínala jsem přemýšlet. Nikdy jsem knihy podobného žánru nečetla, bude mě to vůbec bavit? Během pár stran se ukázalo, že tyto obavy byly naprosto zbytečné. Forty Acres jsem rozečetla a už jsem nemohla přestat.

Dwayne Alexander Smith
Kniha byla velmi dobře zpracovaná a promyšlená. Po žádné kapitole jsem neměla ani zdání, jak by se příběh mohl vyvíjet, nicméně Dwayne pokaždé přišel s něčím briliantním. Myšlenky, které zasadil do knihy jen tak nedají spát a z věcí, které se dějí v té budově, běhá mráz po zádech. Myšlení černochů, kteří se rozhodli něco takového vybudovat, mě nenechalo spát. Donutilo mě přemýšlet, kam až je člověk ochoten zajít, když touží po pomstě.

I postavy byly výborně vykreslené. Žádné nebyly černobílé, (tohle je vzhledem k námětu vážně divné říct), každá měla svůj charakter, alespoň ty hlavní. Dokázala jsem se do nich vcítit, snažit se odhadovat jejich kroky a čím dále jsem četla, tím více jsem je znala a uvažovala, jak se kdy zachovají.

Forty Acres je velmi zvláštní knížka. Ačkoliv nejsem příliš velká fanynka thrillerů, tento mě bavil. Bylo to originální, napínavé, a kapitoly byly velmi krátké, což jen přidávalo knize na čtivosti. Mnohokrát jsem kvůli knize ponocovala, jelikož jsem zkrátka nemohla jít jen tak spát, aniž bych věděla, jak to bude pokračovat. Konec navíc zůstal podivně otevřený, což mi i po dočtení dodalo nespavosti. Pokud přemýšlíte o nějakém napínavém čtení, mohu vám tuto knihu jen doporučit. Zaryla se mi hluboko pod kůži.

75%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihcentrum.cz.
Knihu si můžete zakoupit zde.