středa 25. února 2015

Monument 14 | Knižní recenze

Název: Monument 14
Originální název: Monument 14
Autor: Emmy Lybourne
Překlad: Zuzana Lalíková
Nakladatelství: Baronet:
Počet stran: 296

Tvá matka na tebe křičí, že nestihneš autobus. Vidí, jak se blíží ulicí. Nezastavíš se a neobejmeš ji, neřekneš jí, že ji máš rád. Nepoděkuješ jí, že je hodná, laskavá a trpělivá máma. Jistě že ne – jen seběhneš schody a utíkáš na roh ulice.
Kdybys ale věděl, že je to naposled, co mámu vidíš, nejspíš by sis přál, aby ses zastavil a všechny ty věci udělal.

Když Dean odchází do školy, očekává další těžký den na střední škole. Netuší však, že do školy nikdy nedojede. Vše to začne silným krupobitím, kdy je školní autobus nucen zaparkovat v supermarketu. Zdá se, že celý svět ovládla řada katastrofálních přírodních jevů. Čtrnáct dětí je tak uvězněno uprostřed supermarketu, zatímco se svět kolem nich žene do záhuby...


Monument 14 jsem poprvé rozečetla před více jak rokem, knihu jsem tehdy vyhrála v soutěži. (Má první výhra!) Pokoušela jsem se začíst, ale vůbec mi to nešlo. Nyní v lednu jsem se rozhodla knihu otevřít znovu a hle - najednou jsem byla do knihy ponořená a nemohla se odtrhnout.

Příběhem nás provádí Dean, který byl nejprve otravný, ale postupem času jsem si jej neskutečně zamilovala. Co se týče ostatních postav, leckdy mě štvaly, leckdy ušly, jindy byly fakt na zabití, zkrátka asi jako každé děcko. Emmy se povedlo dobře vystihnout psychiku postav a některé z nich, především právě Deana, jsem tak měla možnost důkladně poznat, jako bychom byli přátelé.

Ačkoliv mi nejdřív dělalo problém se do toho vžít a nějakých padesát stránek jsem tak četla asi rok, poté se to změnilo, navykla jsem si na autorčin styl psaní a byla to úplná bomba. Příběh mi do detailů utkvěl v mysli a drží se tam už měsíce, což je u mě neobvyklé, protože u většiny knih po nějakém tom týdnu zapomenu, o čem vlastně byla.

Co říct? Je to akční, je to zajímavé, provoněné takovým tím drsným humorem, u kterého vás děsí, že je to vtipné, když je apokalypsa... Místy to ve mně probudilo i chladný pocit mírné deprese. Ale jedno se musí nechat - bylo to boží. Jak jsem zmínila, nemohla jsem se odtrhnout, těšila jsem se na každou další kapitolu a pomalu nedělala nic jiného, než četla.

Emmy Laybourne je talentovaná autorka, která mě ohromila. Neztrácí se ve vlně knih, které působí podobně, jejich styl psaní vás nijak nevyčnívá nad jinými autory. Emmy píše svým způsobem a mě se to fakt líbí. (I když tento fakt je jistě značně ovlivněn i překladatelkou.) Pokud máte chuť na nějakou akční knížku, která si mírně zahrává s lidskou psychikou - psychikou dětí, něco s pořádným apokalyptickým námětem a dokonale promyšleným příběhem, pak po Monumentu sáhněte, je to skvělá kniha.

85%


Tip: Monument 14 je nyní k dostání za božích 69 korun! >>




8 komentářů :

  1. Pěkná recenze, také se na něj chystám :)
    Na bux.cz je za 54kč :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? :O Tak to si ho musím pořídit!

      Vymazat
    2. Snad se ti bude líbit. :)
      No vida, to jsem si ani nevšimla. :)

      Vymazat
  2. Souhlasím s tvojí recenzí :D Monument jsem si zamilovala, je to výborná kniha... ale ten konec, docela mě štve, že ještě nemám druhý díl, ale to se chystám brzy napravit :D.
    Moc pěkná recenze :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ne! Mám třetí, ale druhý ne. :/ POTŘEBUJI! :D
      Děkuji. :)

      Vymazat
  3. Monument mám doma, myslím, že mě vyšel taky jen na 69 korun a moc se na něj těším :) Super recenze, aspoň vím, že jsem nesáhla vedle :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mimochodem nevím, jestli jsi obeznámena s tím, že u mě na blogu probíhá kontrola Affs. Já vím, že už nic jako SB asi nevedeš, ale pokud chceš zůstat, budu moc ráda. A budu tvůj blog také navštěvovat pravidelně (jako doposud :)) :)

      Vymazat
    2. Snad se ti bude líbit. :)
      Děkuji. :)

      Jojo, pak na to kouknu, díky. :)

      Vymazat

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML