NikaRoovy jinde:

pátek 6. února 2015

Copak nemůže být mezi ženou a mužem...

Copak nemůže být mezi ženou a mužem přátelství, kde není nikdo nic dlužen? Prostě jen prosté spříznění duší, aniž by kdokoli cokoli tušil?

(Tomáš Klus - Marie)
Nikdy jsem nad tímto tématem příliš neuvažovala, nicméně v poslední době jsem nad tím začala přemýšlet. Vždycky jsem měla kamarády. Vlastně jsem si vždycky víc rozuměla s chlapci, než s holkami. A jak to dopadlo? Buď šlo o takové to lehké, nepříliš hluboké přátelství, nebo to... spíš nedopadlo. Buď jsme se najednou přestali přátelit, nebo se on zamiloval do mě, nebo se z toho stalo nechtěné přátelství s výhodami... Zkrátka a dobře, kdyby se mě na to někdo zeptal dřív, pravděpodobně bych odpověděla, že žena a muž nemohou být jen kamarádi.

A pak se mi stala taková podivuhodná, vlastně celkem smutně humorná příhoda... 

Bylo nebylo, byla jedna Nešťastná holka se zlomeným srdcem. A byl jeden Nešťastný chlapec, který měl také zlomené srdce. A pak tu byl jiný chlapec, který našel v zalíbení v Nešťastné holce....

Zkrátka a dobře, já a Nešťastný chlapec jsme byli tak trochu kamarádi. Ten druhý kluk se domníval, že je do mě zamilovaný. Byly chvíle, kdy jsem se cítila jako v sedmém nebi. Zamilovala jsem se, bezhlavě a bláznivě do jeho slov. Do toho, co říkal a do básní, které mi skládal. Milovala jsem jeho myšlenky, protože byly tak krásně ztracené v tomhle světě, tak moc rozuměly a chápaly mou maličkost. Natolik jsem byla zamilovaná do těch myšlenek, že jsem usoudila, že jsem zamilovaná i do toho kluka. 

Což by ostatně i odpovídalo, kdyby tam nebylo jedno velké "kdyby". 

Přesto mi někde hluboko uvnitř připadalo, jako kdyby měl ten kluk dvojí osobnost. Leckdy mi říkal své myšlenky a slova a já jsem se jich nemohla nabažit. Jindy byl ale najednou člověkem, že jsem si říkala, vskutku je možné, aby někdo takový, kdo se mi chvílemi tak liší, byl jindy zase tak boží, jako kdybychom byli děti stejné hvězdy? Zmatek, který v mé duši nastal, byl nevypočitatelný. Začala jsem se nenápadně tomu klukovi vyhýbat a hodně přemýšlela a celý ten zmatek mě jaksi donutil přestat být okouzlena jeho slovy. Řekla jsem si, že by takový vztah nikdy neměl cenu a po necelém měsíci trvání, jsem jej ukončila. 

Stále mi to ale vrtalo hlavou, až se nakonec ukázala holá pravda...

Byli jsme venku, bavili se a smáli se - já a Nešťastný chlapec. A pak jsme se posadili na lavičku na jedno pěkné místo, jedli Haribo bonbony a brambůrky a pili dětský šampus. (Oslavovali jsme, ale v tom je zase třetí chlapec... ach, jsem tak složitá.) A přišla řeč na toho Matoucího kluka. Nešťastný chlapec se mi svěřil, že Matoucímu klukovi hodně pomáhal a snažil se nás dát dohromady. Bezradnému Matoucímu klukovi vnukával hodně myšlenek a jak se ukázalo, hodně věcí, které mi tehdy psal, vůbec nebyly z jeho hlavy... Nešťastný chlapec byl do mě zamilovaný a všechno to vypsal do myšlenek a básní, které využil Matoucí kluk a vydával je za své....

V mé hlavě se ozvalo hlasité AHA!

Najednou to začalo celé dávat smysl. Nešťastný chlapec byl zamilovaný do Nešťastné holky, Nešťastná holka byla zamilovaná do Nešťastného chlapce, ale nevěděla o tom. Mezi nimi byl přestupník Matoucí kluk, přes kterého šly všechny jejich city. Nejparádnější na tom ale bylo, že přestupník drásal a působil zmatek a tak mé city k Nešťastnému chlapci a city Nešťastného chlapce ke mně... úplně vymizely. A co to znamená?

Mám teď nejskvělejšího kamaráda na světě!

Představa, že by to mělo být něco víc, je najednou děsně vtipná. Je to on. A to jsem . My? To zní tak šíleně. Takže asi ano, jsme děti stejné hvězdy. Jen ne v tom smyslu, v jakém jsem tohle rčení vždy tušila. Nejsme dva blázni propadlí lásce. (No, možná trochu, jen ne mezi sebou...) Jsme prostě a dobře nejlepší kamarádi.

Je den, tak pojď Marie ven, budeme žít, házet šutry do oken. Je dva necháme doma trucovat, když nechtějí, nemusí, nebudem se vnucovat...


Takže znovu... Copak nemůže být mezi ženou a mužem... přátelství?
Za mě je to jedno velké ANO.

PS: Zpříjemněte si den veselou písničkou.


Máte také kluka-kamaráda?
Věříte, že mezi ženou a mužem může být jen přátelství?






12 komentářů :

  1. Marii od Tomáše Kluse opravdu zbožňuji. Byla to jedna z prvních písniček, které jsem se naučila hrát na kytaru :) A v zásadě s Tebou souhlasím, podle mě mezi mužem a ženou může být přátelství... Většina lidí má na tohle skálopevný názor a je těžké ho změnit, takže jsem ráda, že se mnou souhlasíš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já od Toma zbožňuji prostě všechno. :3 Nejvíc jeho. <33 :D
      To ano, ale lidé mají zkrátka skálopevné názory na spoustu věcí... Co nadělat. :)

      Jinak děkuji za komentář. ^^

      Vymazat
  2. Vážne krásny článok. Skoro ako z knihy.
    Ono myslím, že tieto priateľstvá vážne existujú. Chalan môže byť niekedy oveľa lepší kamarát ako baba.
    Aj keď...u mňa to skončilo tak, že som sa zaľúbila. Až po 4 rokoch som vyšla s pravdou von a hoci to bolo iba jednostranné, som rada,že som to povedala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda, s klukem si zkrátka popovídám o věcech, které bych s holkami neprobírala... :) Kamarádit s klukem je zkrátka úplně něco jiného, někdy lepší, někdy horší enž s holkou, ale fajn. :)

      Děkuji, jsem ráda, že se článek líbí. :)

      Vymazat
  3. Také na přátelství věřím :) Mám spoustu kamarádů kluků z doby, kdy jsem hrávala divadlo, a nikdy jsem neměla pocit, že by to nefungovalo :)

    A moc pěkný článek! Chvíli mi trvalo, než jsem se v tom všem zorientovala, ale vážně hezky napsané :) A gratuluji ke kamarádovi - oni jsou ti kluci dost často na kamarádství daleko lepší než holky ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fajn. :)
      Děkuji, těší mě, že se článek líbí. :)

      Vymazat
  4. Podle mě existuje přátelství bez výhod, lásky a tak.
    Moje nejlepší kamarádka začala před několika měsíci chodit do tanečních. Seznámila se tam s jedním klukem - jejím tanečním partnerem. Ten má zase kamarádku, která je zamilovaná do nějakého kluka a on je zamilovaný do mojí kamarádky. I když si to ještě neřekli. Tak on i ona k sobě nic necítí a jsou nejlepšími kamarády, tak proč ne? :)
    Marky > little-me.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taneční, tam všechny tyhle moje trable taky začaly... :D
      No jo, se všemi chlapci je to ohromně složité, jen právě s takovými kamarády se zdá všechno jednodušší, takže tedy zdůrazňuji tvé: proč ne? :)

      Vymazat
  5. Nádherný článek.. Lidské city a vztahy jsou tak strašně komplikované... Přeji Ti, že jsi našla někoho, kdo je Ti teď tak blízký, i když ta cesta k tomu byla těžká a náročná, plná zklamání. Naprosto Ti rozumím, vždy jsem měla blíže ke klukům, než k holkám. Ta přátelství s nimi jsou prostě více upřímná, žádné intriky, žádné křivosti a pomluvy.

    OdpovědětVymazat
  6. Nemôžem súhlasiť, ani nesúhlasiť, keďže sama nemám také priateľstvo so žiadnym chalanom. Mám totiž najlepšiu kamošku. Teda väčšina mojich priateľov sú dievčatá. Ale tvoj príbeh sa mi veľmi páči, niečo na tom predsa len bude. Gratulujem ku kamarátovi. :) Pekný zvyšok dňa. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I kamarádky mají mnoho výhod a jsou leckdy úžasné. :3 :)
      I tobě hezký den. :)

      Vymazat

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML