NikaRoovy jinde:

středa 26. února 2014

Mé sladké šestnácté století | Knižní recenze

Název: Mé sladké šestnácté století
Originální název: My Super Sweet Sixteenth Century
Autor: Rachel Harrisová
Počet stran: 253
Nakladatelství: CooBoo

Cat Crawfordová nikdy nebyla tak docela obyčejná holka. Její máma je herečka, o které se kvůli jejím skandálům věčně píše v bulvárních článcích, a mateřskou láskou rozhodně na dálku nezáří. Její táta je uznávaný režisér, který se vždy snažil žít s Cat normální život. Cat byla vždy spokojená. Pak se ale její táta zasnoubil. Jenna, jeho snoubenka, je mladá, plná energie, až příliš usměvavá a snaží s k Cat chovat jako nejlepší kamarádka, o což dívka rozhodně nestojí. A už vůbec nestojí o velkou narozeninovou párty k jejím sladkým šestnáctinám, kterou chce Jenna zorganizovat. Útěchou jí je, že před narozeninami ji čeká cesta do Florencie. Hned první den ale zabloudí k cikánskému stanu a když vyjde ven, ocitne se v renesanční Itálii.


Zpočátku si Cat tento výlet do šestnáctého století užívá. Poznává své předky, stává se součástí opravdové rodiny. Nachází opravdové přátelství ve své sestřenici Alessandře, dokonce se jí srdíčko roztluče kvůli neskutečně pohlednému Lorenzovi. Ovšem časem celá situace bere na vážnosti a Cat neví, jestli se ještě někdy vrátí domů, nebo zůstane navždy uvězněna v této době.

V knize se objevuje mnoho zajímavých postav. Seznamujeme se s Cat, její rodinou ze současnosti i minulosti. Každá je něčím jiná, něčím se liší, je na ní něco zajímavého. Sarkastická Cat, milá Alessandra, tichý Cipriano, svůdník Lorenzo, tajemná Reyna, namyšlená Antonia, temperamentní Jenna. Nedalo by se říct, že by postavy byly nějak extra originální, většina jich byla celkem tuctová, ale vůbec mi to nevadilo.

Moc se mi líbilo, že autorka nenechala mluvit lidi v šestnáctém století současnou mluvou, bylo to ohromně oživující. Také nesmím opomenout, že knížka byla místy vtipná, u několika pasáží jsem se pobaveně šklebila, někdy se i trochu smála. A v neposlední řadě – překrásná, úplně kouzelná obálka. (Prahnu touhou po těch šatech!)

Rachel Harrisová nám přiblížila renesanci v Itálii, prohloubila děj informacemi o umění a historii, pomohla nám nahlédnout, jak tehdy vypadala společnost. Bylo to rozhodně zajímavé a já se dozvěděla spoustu věcí, o kterých jsem doposud neměla tušení a jsem moc ráda, že tolik zajímavostí díky Rachel a jejímu Mému sladkému šestnáctému století nyní vím.

Byla jsem příjemně překvapena. Ačkoliv byl děj místy předvídatelný, je to úžasná knížka. Taková oddechová, která vás zároveň děsně baví. Musela jsem neustále číst dál a dál, kvůli téhle knížce jsem dlouze ponocovala, (víte, jak to dopadá, když si řeknete „ještě jednu kapitolu“), ale nelituji toho, protože to za to stálo. Cat prožívala velké dobrodružství a já se do toho tolik vžila, že jsem jej prožívala s ní. Rachel má opravdu úžasný styl psaní, který dostal skvělý překlad, (chválím Andreu Vašíčkovou), zaujme a baví. Knížka mi naskytla neuvěřitelný zážitek, který jsem si naplno užila.

75%





1 komentář :

Za každý komentář Vám mnohokrát děkuji.

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML